05:43 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
رشد قابل توجه سه متغیر "سیستم" در نیمه نخست سال

1399/08/06 08:35

با ۵۸، ۱۰۲ و ۱۶۹ درصد رخ داد :

رشد قابل توجه سه متغیر "سیستم" در نیمه نخست سال

نماد برتر- شرکت همکاران سیستم با انتشار گزارش عملکرد نیمه نخست سال جاری با رشد ۵۸، ۱۰۲ و ۱۶۹ درصدی درآمدهای عملیاتی، سود عملیاتی و سود خالص نسبت به مدت مشابه قبل همراه شد.


به گزارش نماد برتر، شرکت همکاران سیستم که با سرمایه 126 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حضور دارد، صورت های مالی حسابرسی نشده نیمه نخست سال جاری را منتشر کرد.



براین اساس، "سیستم" در این مدت در گزارش تلفیقی با تحقق 221.8 میلیارد تومان درآمد عملیاتی، 109.4 میلیارد تومان سود عملیاتی و 144.7 میلیارد تومان سود خالص در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد 58، 102 و 169 درصدی روبرو شده است.



این شرکت با وجود دغدغه های ناشی از شیوع ویروس کرونا ضمن بهره مندی از زیرساخت های مناسب توانست به سرعت شرایط ارائه خدمات به شکل دورکاری را برای کلیه نیروها فراهم کرده و با بهبود مداوم عملیات فروش، مدیریت بهینه هزینه ها و افزایش نرخ 25 درصدی محصولات و خدمات ارائه شده، به این سودآوری و حاشیه سودهای قابل توجه دست پیدا کند.



هیات مدیره "سیستم" پیش‌بینی سود خالص هر سهم(تلفیق) سال 99 را از 1850 ریال برای هر سهم با 25 درصد تعدیل مثبت به 2310 ریال افزایش داده است. سود خالص هر سهم در شش ماهه معادل 1148 ریال و حاشیه سود خالص محقق شده در این دوره نیز 65 درصد بوده است.



در حال حاضر شرکت به واسطه ارائه محصولات ابری و تغییر بخشی از جریان درآمدی از فروش نرم افزار به سمت حق اشتراک و برخورداری از درآمد پایدار و رشدی از محل پشتیبانی، پایداری مناسبی در خطوط درآمدی ایجاد کرده که در وضعیت مطلوب سودآوری و نقدینگی قرار می گیرد.



با اتکا به این منابع و تصمیمات هوشمندانه مدیران ارشد، شرکت توانسته با اقدامات دقیق مانند تخصیص بخشی از این منابع به سبدهای سرمایه گذاری در بورس، هزینه های  سرمایه ای مرتبط با کسب و کار و حتی استفاده از مازاد آن برای تقسیم سود و ... بهترین استفاده را از این منابع داشته باشد. سود غیر عملیاتی بالای شرکت حاکی از استفاده مطلوب، برنامه ریزی و مدیریت مناسب از این منابع است.



ارائه کلیه محصولات بر بستر ابر و بهبود کاربری و عملکرد سیستم های راهکاران از جمله موضوعاتی است که همکاران سیستم تا انتهای سال 99 در دستور کار قرار داده است. به علاوه، پیرو اطلاع رسانی پیشین انجام شده، ورود شرکت سپیدار سیستم آسیا به عنوان یکی از بهترین و سودآورترین شرکت‌های زیرمجموعه سیستم در مرحله ثبت نماد بوده و پیش بینی می شود در آبان ماه عرضه اولیه سهم صورت پذیرد.



انتظار می رود اجرای این سیاست ها مانند همیشه بر افزایش رضایت مشتریان و بهبود کیفیت خدمات و در کنار آن رشد سودآوری تاثیر مطلوبی داشته باشد.